Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017

SOCIAL MEDIA KAI TOΥΡΙΣΜΟΣ

Η επικοινωνία είναι μία πολύ σημαντική λειτουργία για τον άνθρωπο η οποία αποτέλεσε βασικό στοιχείο για τη σύσταση των ανθρωπίνων κοινωνιών και τη δημιουργία πολιτισμών φτάνοντας στη σημερινή εποχή όπου η τεχνολογία και η μαζική επικοινωνία κυριαρχούν.
Τον 21ο αιώνα, η επικοινωνία έχει αποκτήσει ένα περιεχόμενο διαφορετικό λόγω της εξέλιξης των νέων τεχνολογιών αλλά και της εξάπλωσης της χρήσης του Διαδικτύου.Αυτό το τελευταίο αναδείχτηκε σε ένα από τα πιο δημοφιλή μέσα επικοινωνίας. Κάθε πολίτης έχει πρόσβαση σε ένα τεράστιο όγκο πληροφοριών με χαμηλό κόστος κάτι το οποίο συνέβαλε στη μετάβαση από τη Βιομηχανική Κοινωνία στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Ειναι ο αιώνας της μαζικής καινοτομίας (mass innovation) και αυτό γιατί οι άνθρωποι συζητούν, κοινωνικοποιούνται, ανταλλάσουν απόψεις και καινούριες ιδέες περισσότερο από ποτέ. 
Υπάρχουν κοινότητες στις οποίες συμμετέχουν άνθρωποι μέσα από τη χρήση των ηλεκτρονικών κοινωνικών υπηρεσιών δικτύωσης. Τα κοινωνικά δίκτυα βασίζονται στην ανάπτυξη του Web 2.0. Το Web 2.0 αποτελεί τη δεύτερη γενιά του διαδικτύου, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να έχουν πρόσβαση σε δημοσιευμένα κείμενα, να επικοινωνούν με άλλους χρήστες, να κάνουν πλοήγηση σε ειδικές θεματολογίες στο διαδίκτυο. Όλα αυτά έχουν επηρεάσει και αλλάξει την καθημερινή μας ζωή σε όλους τους τομείς. οικονομία, πολιτική, εκπαίδευση, υγεία, εργασία κλπ.
O τομέας του τουρισμού δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος.  Οι τουριστικοί προορισμοί προσαρμόζονται στο νέο περιβάλλον, διευρύνοντας τις προσφερόμενες εξυπηρετήσεις και αναβαθμίζοντας το προιόν που προωθούν.Το τουριστικό προϊόν είναι από τα ποιο περίπλοκα είδη στο μάρκετινγκ, αφού αποτελείται και από αγαθά και από υπηρεσίες. Η κατανάλωση του σχετίζεται με την απόκτηση εμπειριών παρά με την απόκτηση αγαθών. Υπηρεσίες και δομές αναπτύσσονται βάσει του τρόπου με τον οποίο οι υπεύθυνοι αντιλαμβάνονται ότι το προϊόν ανταποκρίνεται στην κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών. Η δυσκολία αναφέρεται στην αντίληψη μιας τόσο μεγάλης αγοράς, με διαφορετικά πρότυπα και ανάγκες. 
Την ίδια στιγμή, ενισχύεται ο ανταγωνισμός, που επιτείνεται και από την δημιουργία νέων προορισμών (εναλλακτικοί προορισμοί, προορισμοί με χαμηλότερο κόστος) έναντι των γνωστότερων προορισμών και των παραδοσιακών, τυποποιημένων προϊόντων. Έχουν δημιουργηθεί διάφορες εφαρμογές κάνοντας την απήχηση του διαδικτύου μεγαλύτερη και περισσότερο κόσμο να το χρησιμοποιεί επίσης. Οι χρήστες συνεργάζονται συνήθως μέσα σε πλατφόρμες, μπορούν με τη χρήση καινοτόμων εργαλείων να κάνουν πράγματα από κοινού, παρακάμπτοντας τις παραδοσιακές οργανωσιακές δομές. 
Μία τέτοια πλατφόρμα είναι η talktalkbnb (http://www.talktalkbnb.com/en/) ή “το Airbnb της γλώσσας”, όπως έχει επικρατήσει στο εξωτερικό. Κάτι ανάμεσα σε Airbnb και Couchsurfing.
Η TalkTalkBnb, είναι μία συνεργατική πλατφόρμα και συνδέει εντελώς δωρεάν τους «οικοδεσπότες» που θέλουν να βελτιώσουν τις ξένες γλώσσες, με τους «ταξιδιώτες» -επί το πλείστον νέους φοιτητές- που θέλουν να επισκεφθούν έναν προορισμό χωρίς να ξοδέψουν αρκετά χρήματα και να ζήσουν σαν ντόπιοι. Η καινούρια αυτή πλατφόρμα έχει αρχίσει και διαδίδεται με ενθουσιασμό ανάμεσα στους νέους διότι όλα είναι δωρεάν και πανεύκολα. Λειτουργεί περίπου ένα χρόνο και υπάρχουν ήδη 30.000 εγγεγραμμένοι χρήστες από 130 χώρες. Δωρεάν διακοπές με διαμονή και διατροφή σε σπίτι με αντάλλαγμα πρακτική εξάσκηση γλώσσας. Η πλατφόρμα είναι ιδανική για όσους έχουν χαμηλό budget στο ταξίδι και θέλουν να ζήσουν σαν ντόπιοι. Το “νόμισμα” στην προκειμένη περίπτωση για δωρεάν διακοπές είναι η γνώση μίας ξένης γλώσσας.
H εφαρμογή ΤalkTalkBnB είναι εύκολη στη χρήση. Το πρώτο που πρέπει να κάνει κάποιος είναι να εγγραφεί ως “ταξιδώτης” ή ως “οικοδεσπότης”. Ως "ταξιδιώτης" αναφέρει κανείς στο προφίλ του τον προορισμό που θέλει να επισκεφθεί, την μητρική του γλώσσα και τις υπόλοιπες γλώσσες που μιλάει και ως "οικοδεσπότης", το όνομα της πόλης που θα προσφέρει διαμονή, την γλώσσα στην οποία θέλει να κάνει εξάσκηση, ενώ θα πρέπει να υπάρχει και περιγραφή του ακινήτου.
Με λίγα λόγια τώρα πια εάν κάποιος θέλει να ταξιδέψει παντού στον πλανήτη μας, οικονομικά και με βάση τις προτιμήσεις του δε χρειάζεται να απευθυνθεί σε κάποιο τουριστικό γραφείο. Μόνος του και με τη χρήση των social media, χωρίς υψηλό προυπολογισμό, σπάζοντας την αλυσίδα των διαμεσολαβητών, παίρνει μέρος στην τεχνολογική επανάσταση που συντελείται μπροστα στα μάτια του. Διαμορφώνει την ίδια του την εποχή που είναι αυτή των καινοτόμων ιδεών και των συνεργατικών δικτύων.

@Πυξίδα Πολιτισμού 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η επόμενη μέρα για το Λεούσειο Εκκλησιαστικό Ίδρυμα

  Θετικά ήταν τα συναισθήματα που δημιούργησε στους κατοίκους της Αίγινας η ανακοίνωση από την Περιφέρεια Αττικής για την έναρξη εργασιών αν...