Στο νησί της Αίγινας τα
τελευταία χρόνια επιχειρείται η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού για την
προβολή του τόπου με κύριο πυρήνα την εκμετάλλευση του φιστικιού Αιγίνης ως brand
name. Γίνεται προσπάθεια για την προβολή των δυναμικών χαρακτηριστικών του
προϊόντος με απώτερο στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Μετά την κατοχύρωση της
Μεσογειακής Διατροφής και την ένταξη της στον Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής
Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας από την UNESCO άνοιξε ο δρόμος για την ανάδειξη
των προϊόντων της ελληνικής γης και την ενδογενή ανάπτυξη μέσω της χρήσης τους
ως πολιτιστικούς πόρους.
Ο τοπικός πολιτισμός
είναι ο μοχλός της διαδικασίας ανάπτυξης και το φιστίκι Αιγίνης ως πολιτιστικός
πόρος είναι ένας από τους βασικούς συντελεστές διότι είναι ένα προϊόν που
συνδυάζεται με την τοπική ιστορία, πολιτιστικά σύμβολα και αναπαραστάσεις και
έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη συμβολική ποιότητα και αύξηση της τελικής του
αξίας.
Έτσι το επικοινωνιακό εργαλείο της
τεχνολογικής καινοτομίας καθώς και η πιστοποιημένη ποιότητα του είναι τα δύο
βασικά βήματα που έχουν γίνει για την προώθηση του φιστικιού Αιγίνης το οποίο
ανταγωνίζεται άλλα φυσικά προϊόντα διατροφής στην παγκόσμια αγορά και
αξιοποιείται ως πολιτιστικός πόρος μέσα σε ένα κλίμα προκλήσεων το οποίο
βιώνουμε σήμερα σε επίπεδο οικονομίας και όχι μόνο.
Μία καινοτομία που αξίζει
να αναφέρουμε είναι η δημιουργία μιας εταιρίας το 2013 που προωθεί το brand
Pistacia Natura Cosmetics στα πρότυπα του Mastiha Shop. Πρόκειται για μια
οικογενειακή επιχείρηση και το έναυσμα για την δημιουργία της ήταν το θετικό
αποτέλεσμα της έρευνάς που προηγήθηκε από τους δημιουργούς της σχετικά με τις
ευεργετικές ιδιότητες του ελαίου φιστικιού και τη χρήση του σε καλλυντικά
προϊόντα όπως μας ανέφερε η κυρία Ευγενία Εξάρχου ύστερα από επικοινωνία που
είχαμε μαζί της.
Η εταιρεία ξεκίνησε το 2013 με τα εξής
προϊόντα: Τονωτικό σαμπουάν μαλλιών, Επανορθωτική Μάσκα μαλλιών, Λάδι Μαλλιών,
Γαλάκτωμα Σώματος, Αφρόλουτρο και Ενυδατική Κρέμα Προσώπου. Το 2014
λανσαρίστηκε το χειροποίητο σαπούνι προσώπου/σώματος με λάδι φιστικιού καθώς
και 2η αρωματική εκδοχή του γαλακτώματος σώματος. Στόχος της εταιρείας είναι ο
εμπλουτισμός της σειράς με 1-2 προϊόντα κάθε χρόνο.
φωτ.1 :Κρέμα προσώπου με έλαιο φιστικιού και αιθέρια έλαια τριαντάφυλλου & μύρου(πηγή:http://www.pistacianatura.gr/).
Τα προϊόντα κυκλοφορούν
πανελλαδικά σε καταστήματα λιανικής (φυσικά προϊόντα, παραδοσιακά προϊόντα,
φαρμακεία), ξενοδοχεία, κάβες – ξηροί καρποί, αρχαιολογικούς χώρους. Στα άμεσα
σχέδιά της εταιρείας είναι οι εξαγωγές σε χώρες εντός και εκτός Ευρώπης.
Είναι μία καινοτόμος εταιρία,
που δεν ακολουθεί τα κλασικά πρότυπα των βρώσιμων προϊόντων από φιστίκι
Αιγίνης, δεν συμμετέχει ακόμα σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα αλλά έχει
συνεισφέρει με τη μορφή χορηγιών προϊόντων στη διεξαγωγή του Διεθνούς Μουσικού
Φεστιβάλ Αίγινας καθώς και με χορηγίες στη Γιορτή του Φιστικιού που λαμβάνουν
χώρα κάθε χρόνο στο νησί της Αίγινας.
Γίνεται άμεση σύνδεση του
brand Pistacia Natura με το φιστίκι Αιγίνης γιατί όπως αναλύει η κυρία Εξάρχου:
«ακόμη και οι ετικέτες των προϊόντων μας απεικονίζουν το φιστίκι Αιγίνης όπως
είναι ακόμη στο δέντρο πριν τη συγκομιδή. Καθώς ο περισσότερος κόσμος δεν είναι
εξοικειωμένος με το φιστίκι έτσι όπως το γνωρίζουμε στη φρέσκια μορφή του, κάθε
φορά εξηγούμε στους πελάτες μας πως αυτό που απεικονίζεται είναι το φιστίκι πριν
τη συγκομιδή. Πάντα πριν την πώληση ενημερώνουμε τους πελάτες μας για τις
ιδιότητες του ελαίου φιστικιού για δέρμα και μαλλιά, εξηγούμε πως η Pistacia
Natura Cosmetics είναι το πρώτο ελληνικό Brand που χρησιμοποιεί το έλαιο
φιστικιού ως βασικό συστατικό σε μια καλλυντική σειρά προϊόντων».
Φωτ.2&3: Το λογότυπο της εταιρείας
απεικονίζει διάκοσμο χρυσού κυπέλλου που βρέθηκε στο θησαυρό της Αίγινας.
Χρονολογείται περί τα 1850-1550 π.χ. και βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο.
Αποτελείται από 4 σπείρες οι οποίες ενώνονται (αρκετά σύνηθες στη Μινωική
τέχνη) και στο κέντρο απεικονίζεται ένα δεκαεξάκτινο άνθος (πηγή: Ευγενία
Εξάρχου).
@ Πυξίδα Πολιτισμού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου